Załóżmy, że jesteś właścicielem takiej firmy, która świadczy usługi związane z przewozem osób z Opola do RFN. W województwie opolskim jest bardzo wielu ludzi, którzy znaczącą część swojego życia spędzają za granicą, ale posiadają rodzinę oraz dom w Polsce. To sprawia, że zasadniczo jest spory popyt na usługi przewozowe. Jednakże w jaki sposób możemy przyczynić się do tego, że po prostu nasze busy będą we wszystkich przypadkach zapełnione niemal do każdego miejsca? A weźmy choćby w rachubę media lokalne. W Polsce może media lokalne nie mają większej władzy, generalnie są deprecjonowane, ale jeżeli wziąć pod uwagę kwestie dot. promocji, to nie jest tak beznadziejnie.
Jednak gdy będziemy mieć pewność, że z lokalem jest wszystko dobrze, powinniśmy przede wszystkim wiedzieć, że bardzo ważne jest to, aby po prostu zareklamować swoją pizzerię na mieście. Bardzo dobre są kubki reklamowe, naturalnie z logo, nazwą lokalu. Warto porozdawać takie kubki, ale także parasole reklamowe dla najbardziej wiernych klientów. Dobre są również torebki reklamowe - kiedy bierzemy pizzę na wynos, nieco denerwujące jest to, że musimy iść do siebie z dużym kartonem. A przecież dzięki większej torebce, będziemy mogli schować do niej pizzę i bez żadnego problemu iść z nią do siebie. Sposobów dzięki to którym nasza pizzeria będzie dużo popularniejsza jest tak naprawdę sporo więcej.
To właśnie w związku z tym, tak istotny jest właściwy marketing. Osoby zatrudnione w tym dziale naszego przedsiębiorstwa muszą dobrze wiedzieć, jaki rodzaj ludzi najczęściej potrzebuje produktów konkretnego typu oraz jak do takowych ludzi dotrzeć. Jeżeli zatem do sprzedania mamy przykładowo rolki, robimy reklamę skierowaną do młodzieży i umieszczamy ją na którymś serwisie społecznościowym, z których grupa ta bardzo często korzysta.
Aktualnie jest niezmiernie wiele chwytów marketingowych, to właśnie dzięki którym jesteśmy w stanie przyciągnąć do siebie konsumentów. Promować się można na dużo sposobów, a skuteczna reklama to już nie jedynie ulotki i foldery, ale też dodawanie dodatków reklamowych, w postaci na przykład bezpłatnych próbek danego towaru czy innych detalów, jakie wywołają zainteresowanie konsumentów. Takie gadżety marketingowe są wybitnie często stosowane przez przedsiębiorców w głównej mierze na targach, które coraz częściej organizuje się na skalę międzynarodową. W owym czasie albowiem wolno nawiązać bezpośredni kontakt z klientem, a uśmiechnięty i usatysfakcjonowany personel coraz częściej wręcza nam w owym czasie nie tylko foldery i ulotki reklamowe, jednak też gadżety typu magnesy reklamowe, które najczęściej budzą powszechne zainteresowanie wśród zwiedzających. Takie gadżety mogą być także dodawane do produktów, które sprzedajmy, jako część promocji. Bez wątpienia jest to wybitnie przyciągające, a zarazem niezmiernie efektywne działania, albowiem tego typu gadżety cieszą się dużym zainteresowaniem wśród klientów.